Thursday, June 16, 2011

Back in business

minda aku telah melupakan blog ini, tapi pada satu malam yang menarik, satu perbualan telah membuat aku terfikir, dan berfikir, sampai bila aku nak update blog ni, jadi, marilah kita mula kan :)

phrase 2010 masih hiphop, memang terkenal di kalangan pendengar hiphop, tapi kebelakangan ni, masuk tahun 2011, timbul satu phrase baru iaitu, 2011 semua hiphop. memang tak salah, tapi apabila ada sesetengah manusia yang mendengar lagu hanya untuk menunjuk-nunjuk, itu amat menyakit kan hati aku. bukan nak bermegah dengan ilmu yang aku ada, cuma, aku rasa pendengar harus ikhlas dalam mendengar dan bukan sebaliknya. contohnya, 2011, tahun di mana banyak artis hiphop semakin gah billboard, Wiz khalifa, Eminem, Kanye West dan lain-lain. tidak salah untuk mendengar, cuma bagi aku, aku rasa aku macam curang dengan muzik yang aku suka jika aku hanya mendengar one hit wonder song sahaja. Nasihat aku pada pendengar hiphop a.k.a baru convert dari genre k-pop dan sebagainya, jadi lah pendengar yang ikhlas, jangan tipu dengan diri sendiri. aku mals nak tulis banyak banyak, kerja pun melambak, otak dah mula semak, penyelesaian terbaik, aku berhenti menulis, aku dapat rasa aku dah sedikit rusty dalam penulisan, sedihnya


nasihat dari idola :



Now when the sun come up
I'll be there to say what up
In the morning brush my teeth
Find that clip I been lookin
For since last night
I feel so caught up in a bud
I flow some round in my bedroom turn around see myself in the mirror
I guess I'm cool and
those happy thoughts in my head I'm feeling like I'm Peter Pan minus the tights and the fairies
happy to see how far I've come to the same place it began my dreams and imagination.
perfectly at peace so I move along a bit higher





Kid cudi - up up & away







No comments:

Post a Comment